loading...

Pixi.

Pixi is a creative multi-concept WordPress theme will help business owners create awesome websites.

Address: 121 King St, Dameitta, Egypt
Phone: +25-506-345-72
Email: motivoweb@gmail.com

Η σύνδεση του θεάτρου μαριονέτας με την παιδική ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη

  • By marionettes
  • 19 Φεβρουαρίου 2019
  • 0 Comment
  • 67 Views

Το θέατρο μαριονέτας μπορεί να προάγει την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Μέσα από τις ιστορίες φαντασίας τα παιδιά μπορούν να ταυτίζονται με τους ήρωες, να βιώνουν αρνητικά και θετικά συναισθήματα και να αποφορτίζονται συγκινησιακά.

Το Θέατρο Κούκλας μπορεί να δράσει προληπτικά, όταν τα θέματα που διαπραγματεύεται εστιάζουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων ζωής, προάγοντας την λειτουργική επικοινωνία, το υγιές σχετίζεσθαι,  τη διαχείριση του θυμού και των συγκρούσεων με τρόπο που προάγει την σχέση, την ενσυναίσθηση και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Με αυτόν τον τρόπο η αυτόνομη ύπαρξη του παιδιού καθώς και η αλληλεπίδραση του με τους άλλους γίνεται με έναν τρόπο που το παιδί παίρνει ικανοποίηση μέσα από την σχέση με τον εαυτό του, νιώθει σημαντικό και σχετικά προστατευμένο από ψυχική ασθένεια και δυσλειτουργία. Μαθαίνει να εκτιμά τις ικανότητες του με έναν ρεαλιστικό τρόπο, έχοντας μια θετική εσωτερική αναπαράσταση του εαυτού του και του κόσμου γύρω του.

Μέσα από την τέχνη του Θεάτρου Κούκλας, το παιδί μπορεί να συνδέσει τις σχέσεις των ηρώων με τις διαπροσωπικές του σχέσεις οικογενειακές και φιλικές. Δεν ταυτίζεται μόνο το ίδιο, αλλά ταυτίζει και άλλα πρόσωπα της οικογένειας και του περιβάλλοντος με τους ήρωες. Έτσι κινητοποιούνται συνδέσεις σχετικές με την οικογενειακή και περιβαλλοντική δυναμική, που βοηθούν το παιδί να αλλάξει τις σχέσεις που έχουν ίσως βιωθεί με πόνο ή να επιδιορθώσει τις συγκρουσιακές σχέσεις, αρκεί η τέχνη να παρέχει θετικά μοτίβα επικοινωνίας. Να καταλάβει ότι υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι για να υπάρχει κανείς και να αλληλεπιδρά και ότι η πραγματικότητα έχει πολλούς τρόπους να ερμηνεύεται. Ακόμη μαθαίνει να πειραματίζεται με την νέα εμπειρία αφού το ταξίδι του ήρωα στην ιστορία φαντασίας μπορεί να συνδεθεί από το παιδί με μια προσωπική του πορεία ώστε να καταφέρει προσωπικούς στόχους και να αντιμετωπίσει τις ενδεχόμενες δυσκολίες.

Υπό το πλαίσιο της μίμησης προτύπου, οι άνθρωποι μπορούν να μάθουν μόνο και μόνο παρατηρώντας τους άλλους μέσω του αμοιβαίου προκαθορισμού και αλληλεπίδρασης. Έτσι τα θετικά ή τα δυσλειτουργικά πρότυπα μπορούν εν δυνάμει να επηρεάσουν την εμφάνιση ανάλογων συμπεριφορών. Όταν ένα πρότυπο όπως η κούκλα μέσα σε μια ιστορία φαντασίας παρέχει θετικά μοτίβα επικοινωνίας και σχέσης μπορεί να επηρεάσει με την σειρά της ένα παιδί. Είναι εξίσου σημαντικό μέσα από την μίμηση προτύπου να προάγεται η αίσθηση της αυτεπάρκειας, την προσδοκία δηλαδή που έχει ένα παιδί  σχετικά με τον εαυτό του, αν πιστεύει δηλαδή ότι μπορεί να ανταποκριθεί σε μια συγκεκριμένη εργασία ή περίσταση με αποτελεσματικό τρόπο. Η αντίληψη για την αυτεπάρκεια επηρεάζει τα παιδιά σε επίπεδο σκέψης, συναισθημάτων και στο βαθμό δραστηριοποίησης τους.

Τζικας Χρήστος

Εκπαιδευτικός

MSc ΄΄Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα΄΄